افزایش 29 درصدی درآمد مدیاتک و حرکت کند کوالکام در سال 2016

افزایش 29 درصدی درآمد مدیاتک و حرکت کند کوالکام در سال 2016

سال 2016 سالی پر فراز و نشیب برای تولید کنندگان گجت های هوشمند و دیگر سازندگان مرتبط با این صنعت بود. امسال بسیاری از سازندگان با رشد منفی مواجه شدند و در مقابل برخی کمپانی های کمتر شناخته شده و مطرح توانستند خود را در میان بزرگان مطرح کنند. صنعت تولید چیپست گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نبود. امسال مدیاتک توانست با تولید کنندگان بیشتری از جمله اچ تی سی، سونی و غیره وارد همکاری شود و چیپست های این کمپانی مانند سال های قبل در دستگاه های تولید کنندگان چینی نظیر اوپو، شیائومی، میزو و غیره نیز قرار گرفت. اکثر سازندگانی که تمایل به همکاری با مدیاتک دارند، به دلیل قیمت مناسب چیپست های این کمپانی از آنها استفاده میکنند تا بتوانند قیمت نهایی محصول نهایی خود را رقابتی تعیین کنند و بر اساس گزارشی که توسط شرکت تحلیلگر IC Insights منتشر شده، همین عاملی برای رشد درآمد مدیاتک در سال 2016 شده است و پیش بینی شده است درآمد مدیاتک تا پایان سال نسبت به سال قبل چیزی حدود 29 در صد افزایش یابد. بدین ترتیب مدیاتک دومین چیپست ساز 2016 از نظر رشد در آمد در بین 20 چیپست ساز برتر جهان خواهد بود و احتمالا کمپانی انویدیا با رشد 35 در صدی جایگاه اول را از آن خود کند.

انتظار میرود جمع درآمد مدیاتک در سال 2016 چیزی حدود 8 میلیارد و 610 میلیون دلار باشد و 60 در صد از این مقدار به لطف فروش چیپست گوشی های هوشمند باشد. بدین ترتیب رتبه ی مدیاتک در جدول چیپست ساز ها در سال 2016 با دو پله ترقی مواجه خواهد شد و در رده ی یازدهم قرار خواهد گرفت. در سمت دیگر کوالکام که یکی از اصلی ترین رقبای مدیاتک محسوب میشود فروشی معادل 15 میلیارد و 440 میلیون دلار را تجربه خواهد کرد که رشد منفی 4 در صدی را برای این کمپانی امریکایی به دنبال خواهد داشت. جدا از کاهش میزان فروش، انتظار میرود کوالکام صعوئد یک پله ای را تجربه کند و تبدیل به چهارمین چیپست ساز بزرگ جهان شود.

اما در رتبه ی یک جدول برترین تولید کنندگان نیمه هادی ها، نام اینتل دیده میشود که درآمدی برابر با 56 میلیارد و 310 میلیون دلار برای این کمپانی تخمین زده میشود که رشدی 8 در صدی را نسبت به سال گذشته برای این کمپانی رقم خواهد زد. در رتبه ی دوم نیز احتمالا کمپانی سامسونگ قرار بگیرد و با رشد مثبت 4 در صدی، درآمدی 43 میلیارد و 540 میلیون دلاری را کسب کند و در ادامه کمپانی تایوانی TSMC، با درآمد 29 میلیارد و 320 میلیون دلاری و رشد 11 در صدی جایگاه سوم برترین تولید کنندگان نیمه هادی ها را از آن خود کند.

افزایش 29 درصدی درآمد مدیاتک و حرکت کند کوالکام در سال 2016