تسخیر آسمان توسط طوفان لامبورگینی

تسخیر آسمان توسط طوفان لامبورگینی

درست از زمانی که مدل هوراکان به ناوگان خودرو های لامبورگینی اضافه شد گمانه زنی ها درباره تولید نسخه های مختلف از این خودرو آغاز شده بود و حتی در دی ماه سال گذشته نیز منتشر شده بود. در حالی که ساخت یک نسخه رودستر تبدیل به یکی از ملزومات تولید مدل جدید خودرو های سوپر اسپورت تبدیل شده و لامبورگینی نیز از این قانون تابعیت کرده بود و یک نسخه بدون سقف و چهار چرخ متحرک از هوراکان را معرفی کرده بود، اکنون نسخه ای جدید اما کمی متفاوت تر از این خودرو را معرفی کرده است.

وقت آن رسیده تا بار دیگر شاهد غرّش گاو خشمگین دیگری از شهر سنت آگاتا در بولونیای ایتالیا باشیم. در حالی که شرکت های گوناگون خودرو سازی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش جدید ترین محصولاتشان مشغول هستند لامبورگینی نیز از جدید ترین نسخه از مدل هوراکان رونمایی کرد. هوراکان اسپایدر LP580-2 دیفرانسیل عقب نام کامل این خودرو است. این نسخه تفاوت های عمده ای با نسخه چهار چرخ متحرک خود دارد که از جمله آنها می توان به طراحی جدید و متفاوت سپر های جلو و عقب و تغییرات قسمت مرکزی بخش عقب خودرو اشاره کرد. همچنین تقسیم وزن هوراکان جدید نیز دستخوش تغییراتی بوده و در نسخه دیفرانسیل عقب وزن 1509 کیلوگرمی خودرو چهل درصد بر محور جلو و شصت درصد بر روی محور عقب متمایل می باشد که باعث شده از کم فرمانی های احتمالی جلوگیری شود.

پیشرانه هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب با نسخه چهار چرخ متحرک یکسان است و همان نیروگاه 5.2 لیتری ده سیلندر با آرایش V شکل و تنفس طبیعی که قادر به تولید 572 اسب بخار (۵۸۰ PS) است در قلب این خودرو جای گرفته تا شاهد شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه ای و سرعت نهایی 319 کیلومتر بر ساعت آن باشیم. داپیا فریزیونه (Doppia Frizione) یا همان جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه لامبورگینی در هوراکان اسپایدر دیفرانسیل عقب گنجانده شده تا گشتاور 639 متری تولید شده توسط پیشرانه این خودرو را به چرخ های عقب منتقل کند. همچنین سامانه فرمان پذیری پویای لامبورگینی هم به روز رسانی شده تا رام کردن این گاو خشمگین بولونیایی کمی آسان تر باشد.

هوراکان LP580-2 مجهز به یک سقف پارچه ای تاشو اتوماتیک است که تنها در مدت 17 ثانیه باز یا بسته می شود و این عملکرد حتی در هنگام حرکت خودرو تا سقف سرعت 50 کیلومتر بر ساعت نیز در دسترس است. لامبورگینی قیمت قطعی برای این خودرو اعلام نکرده است اما ژانویه 2017 زمان آغاز فروش این خودرو خواهد بود و تا آن زمان گمانه زنی ها درباره قیمت هوراکان اسپایدر LP580-2 دیفرانسیل عقب ادامه خواهد داشت در حالی که تماشای این زیبای ایتالیایی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس همچنان مجانی است.

تسخیر آسمان توسط طوفان لامبورگینی