گزارش مالی ماه آگوست 2016 شرکت مدیاتک: در مسیر پیشرفت

واحد خبر mobile.ir : به نظر می‌رسد شرکت سازنده چیپ‌ست مدیاتک همچنان در مسیر صعودی خود قدم بر می‌دارد. این شرکت با وجودی که در اوائل سال جاری به مشکلاتی در این زمینه برخورده بوده اینک اما ظاهرا دوباره به مسیر رشد خود بازگشته و به تازگی گزارش مالی خود را برای ماه آگوست منتشر کرده است.

، این شرکت، در طی این ماه 25.87 میلیارد دلار جدید تایوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز معادل 827.9 میلیون دلار آمریکا) درآمد کسب کرده است که این رقم نسبت به ماه جولای 4.2 درصد افزایش یافته است.

mediatek august 2016 financial report

علاوه بر این درآمد مدیاتک در ماه آگوست سال جاری نسبت به همین ماه در سال گذشته به میزان حیرت‌آور 36.1 درصد رشد داشته است. به گفته منابع، تقاضای زیاد OPPO و سایر شرکت‌های سازنده چینی از مدیاتک در افزایش درآمد این شرکت در ماه آگوست نقش داشته است. درآمد 72.53 میلیارد دلار جدید تایوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز معادل 2.32 میلیارد دلار آمریکا) این شرکت در طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نیز مانند درآمد ماه آگوست آن بی‌سابقه بوده است.

Oppo A59

Oppo A59 با چیپ‌ست MediaTek

مدیاتک انتظار دارد میزان درآمد خود را در طی سه‌ماهه سوم 2016 به رقمی مابین 78.3 تا 84 میلیارد دلار جدید تایوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز بین 2.51 تا 2.69 میلیارد دلار آمریکا) برساند که در این صورت نسبت به سه‌ماهه دوم 8 تا 16 درصد رشد خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد چشم‌گیر درآمد این شرکت روی آوردن شرکت‌های مختلف تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و تبلت به مدیاتک جهت تامین تراشه‌های خود است چراکه تراشه‌های این شرکت نسبت به پروسسورهای Qualcomm Snapdragon و تراشه‌های NVIDIA Tegra از قیمت مناسب‌تری برخوردارند و در نتیجه تولیدکنندگان با به‌کارگیری تراشه‌های قدرتمند مدیاتک به ویژه در دیوایس‌های رده پایین و میانی، به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند.

Microsoft Xbox One S

کنسول بازی مایکروسافت Xbox One S

به تازگی این شرکت در تلاش است تا با افزایش مشتریان بین‌المللی از میزان وابستگی خود به تولیدکنندگان چینی بکاهد. شرکت‌هایی مانند و تراشه‌های تولیدی مدیاتک را برای به‌کارگیری در برخی گوشی‌های هوشمند جدید پایین رده و میان‌رده خود انتخاب کرده‌اند. نیز از تراشه‌ مدیاتک در ساخت ‌تبلت بهره برده است. علاوه بر این، شرکت مدیاتک توانست مایکروسافت را هم به جمع مشتریان خود اضافه کند. مایکروسافت در ساخت کنسول بازی جدید Xbox One S از یک تراشه مدیاتک استفاده کرده است که این امر برگ برنده بسیار مهمی برای مدیاتک محسوب می‌شود. مدیاتک با پردازنده 10 هسته‌ای خود بسیاری از تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار داد و با وجود مشتریان چینی مانند ، OPPO و که همچنان برای تامین تراشه‌های خود به این شرکت وابسته‌اند همراه با امتیاز مشتریان جدید این شرکت، هیچ نشانه‌ای از کاهش درآمد مدیاتک وجود ندارد.  

گزارش مالی ماه آگوست 2016 شرکت مدیاتک: در مسیر پیشرفت