بازگشت مجدد ZTE به بازار ایران با شرکت مدیا پردازش

واحد خبر mobile.ir : شرکت مدیا پردازش با تکیه بر شبکه خدمات گلدایران برند را مجددا به بازار ایران وارد می‌کنند. روز گذشته در برنامه‌ای در هتل اسپیناس پالاس تهران شرکت مدیا پردازش از اخد نمایندگی انحصاری و ورود قریب‌الوقوع برخی گوشی‌های منتخب ZTE به بازارهای داخلی ایران خبر داد. در این برنامه که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، شاهین محمدی مدیر برند ZTE در ایران، جری لی مدیر فروش خاورمیانه شرکت ZTE، امیر فلاحتکار مدیر محصول ZTE در شرکت مدیا پردازش و آرش ایزدخواه مدیر مارکتینگ ZTE در شرکت مدیا پردازش حضور به هم رساندند. این مراسم صرفا جهت معارفه همکاری جدید ZTE با مدیا پردازش بوده و معرفی محصولات مشخص به برنامه‌ای در آینده موکول شده است.

media pardazesh new partner of zte in iran

در ابتدایی این مراسم فرخ صفارزاده مدیر روابط عمومی شرکت گلدایران ضمن خوش‌آمدگویی به حضار به توضیحاتی در مورد هولدینگ گلدایران و جایگاه مدیا پردازش به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های این شرکت پرداخت. از نگاه این مدیر گلدایران بیزینس موبایل در مقایسه با دیگر کسب‌و‌کارهای دیجیتال از تلاطم‌های فراوانی برخوردار است که به خصوص در مجموعه ایران متاثر از افت‌وخیرهای اقتصادی و سیاسی، مدیریت یک بیزینس در این زمینه بسیار دشوار خواهد بود. کسب و کار موبایل گلدایران اما از نگاه مدیر روابط عمومی این شرکت با وجود مشکلات اشاره شده در سال‌های گذشته موفق به ادامه حضور و حفظ جایگاه خود در این بازار شده است. صفارزاده با تاکید بر حفظ برند به عنوان هسته اصلی کسب و کار گلدایران و مدیا پردازش، شرایط ایجاد شده بر سر راه کسب و کار موبایل این شرکت را عامل اصلی سوق داده این مجموعه به “مولتی‌برند” بودن و افزودن برندهای دیگر به این مجموعه عنوان کرد. این اتفاق به گفته صفار زاده با برندی”خوب و قوی” همچون ZTE در این شرکت رخ داده است.

media pardazesh new partner of zte in iran

امیر فلاحتکار مدیر محصول ZTE در شرکت مدیا پردازش سخنران بعدی این مراسم بود که در ابتدا به ساختار مدیریتی شرکت مدیا پردازش و سابقه این شرکت در حوزه ICT و کالاهای تبلت و لپ‌تاپ در سال‌های گذشته اشاره کرد. مجموعه مدیا پردازش در سال 1391 به عنوان نماینده رسمی شرکت LG در حوزه موبایل و تبلت معرفی شد و در سال‌های 1393 و 1395 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های واردکننده قانونی کالای موبایل در ایران شناخته شد. این شرکت در حال حاضر دارای 81 نماینده فروش، بیش از 2000 فروشگاه تحت پوشش و 100 پرسنل است. فلاحتکار در ادامه ضمن اشاره به دریافت نمایندگی انحصاری شرکت ZTE از انجام تمامی مراحل مرتبط با این نمایندگی از جمله زنجیره تامین، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش توسط مدیا پردازش و گلدایران خبر داد. این مدیر مدیا پردازش علت انتخاب ZTE توسط این شرکت را نفوذ در بازار، تکمیل سبد کالایی و جدا شدن از بازار تک برندی عنوان کرد و با پیش‌بینی افزوده شدن برندهای موبایل دیگر به این مجموعه ابراز امیدواری کرد در نهایت مجموعه مدیا پردازش در آینده به عنوان برند اول کسب و کار موبایل در ایران شناخته شود.

media pardazesh new partner of zte in iran

امیر فلاحتکار تمرکز اصلی شرکت مدیا پردازش در زمینه استراتژی‌های فروش را روی افزایش سهم بازار عنوان کرد که این بینش از نگاه فلاحتکار با یک برند حاصل نمی‌شود. در بحث استراتژی‌های فروش تمرکز اصلی شرکت روی مزیت‌های رقابتی و از همه مهم‌تر خدمات پس‌ از فروش قرار دارد. این مزیت رقابتی به دلیل ارتباط نزدیک با شرکت گلدایران و خدمات گسترده این شرکت در سطح کشور می‌تواند به تحولی در خدمات پس از فروش موبایل منجر شود. تأسیس‌های بخش‌های جدیدی نظیر واحد فنی مجهز به به‌روز‌ترین امکانات، واحد امور نمایندگان و واحد مرکز تماس در راستای ارتقا خدمات شرکت در زمینه خدمات پس‌ از فروش به حساب می‌آیند.

zte blade a910

ZTE Blade A910

محصولات ZTE به گفته این مدیر مدیا پردازش با انجام امور بازرگانی تا یک ماه دیگر در بازار ارائه می‌شود و پس از ارائه محصول در بازار، مرکز تماس مدیا پردازش نیز برای تامین نیازهای مشتریان اعم از سرویس، نصب و موارد دیگر در دسترس قرار می‌گیرد. فلاحتکار در پایان سخنان خود ضمن معرفی برخی محصولات منتخب ZTE برای بازار ایران از جمله مدل Blade A910 به قیمت مناسب این گوشی‌ها و 10 تا 20 درصد قیمت‌گذاری پایین‌تر در مقایسه با رقبا به عنوان یک مزیت رقابتی بزرگ مدیا پردازش اشاره کرد.

شاهین محمدی مدیر برند ZTE در ایران آخرین سخنران این جلسه بودند که بخشی از سخنان خود را به سابقه ZTE و روند تأسیس این شرکت در سال 1985 توسط وزارت هوا و فضای چین اختصاص داد. سهام این شرکت در سال 1997 به خارج از چین منتقل شده و در بورس هنگ‌کنگ به فروش رسید و بدین‌ترتیب ZTE به شرکتی نیمه‌خصوصی، نیمه‌دولتی تبدیل شد که هنوز نیز در حدود 30 درصد از سهام این شرکت در اختیار دولت چین قرار دارد. شاهین محمدی سری Blade در محصولات ZTE را که توسط مدیا پردازش به بازار ایران عرضه می‌شود را گروهی از محصولات ZTE معرفی کرد که برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال سرویس بهتر با هزینه‌ای کمتر هستند و در این رده طبیعتا قیمت حرف آخر را می‌زند.

media pardazesh new partner of zte in iran

شاهین محمدی ضمن اشاره به خارج شدن ZTE از بازار ایران در سال گذشته به علت تحریم‌ها، همکاری فعلی این برند با مدیا پردازش را نیز بر پایه قرارداد تنظیم‌شده برای خاورمیانه و آفریقا عنوان کرد که در کشور امارات به ثبت رسیده و بدین‌ترتیب زمینه برای حضور مستقیم ZTE در بازار ایران فراهم شده است. محمدی دلیل انتخاب مدیا پردازش را جدا از آشنایی شخصی و ارتباط با این شرکت از طریق برند LG، رشد و پیشرفت و انجام تقریبا تمامی تهعدات این شرکت به گروه‌های همکار و کاربران نهایی عنوان کرد. از نگاه مدیر برند ZTE، در بحث فروش کالای موبایل قیمت کالا تعیین‌‌کننده‌ترین نکته به حساب می‌آید و به خصوص در بازار ایران این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو و به دلیل پر رنگ بودن قیمت کالا، سری Blade از سوی ZTE و مدیاپردازش برای حضور در بازار ایران انتخاب شد و قیمت‌گذاری نیز به گونه‌ای صورت گرفته که از جذابیت بالایی به نسبت امکانات کالا برخوردار است.

media pardazesh new partner of zte in iran

شاهین محمدی از همکاری ZTE با 47 اپراتور از 50 اپراتور برتر دنیا یاد کرده و این شرکت را در زمینه نسل چهارم ارتباطات مخابراتی و LTE پیشرو قلمداد کرد. ZTE در سال 2009 با نزدیک به 400 هزار اسمارت‌فون کار خود را در کلاس گوشی‌های هوشمند آغاز کرد و این روند تا جایی ادامه یافت که تا سال 2014 از نزدیک به 100 میلیون گوشی به فروش رسیده ZTE در طی این سال‌ها، 48 میلیون عدد به گوشی‌های هوشمند تعلق داشت.

در پایان مراسم مدیران ZTE و مدیاپردازش به سوالات حضار و خبرنگاران در این زمینه پاسخ دادند. شاهین محمدی مدیر برند ZTE در پاسخ به سوال خبرنگار مرجع موبایل ایران در رابطه با لغو که در سال گذشته اعلام شد علت این مسئله را به ماجرای تحریم و خارج شدن موضوع از دست هر دو شرکت عنوان کرد. مدیر برند ZTE‌ همچنین در پاسخ سوال دیگری از خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد قرارداد انحصاری مدیاپردازش با ZTE برای کشورهای خاورمیانه، امکان پوشش کالای این برند در کشورهای دیگر را احتمالا تنها به محدود یکی دو کشور همسایه و به طور مشخص عراق و کردستان عراق دانست و جدا از این دو مورد این قرارداد به صورت کامل در ایران متمرکز می‌شود.  

بازگشت مجدد ZTE به بازار ایران با شرکت مدیا پردازش