اطلاع از خوانده شدن پیام ها در واتس اپ حتی در صورت غیر فعال بودن قابلیت Read Receipts

اطلاع از خوانده شدن پیام ها در واتس اپ حتی در صورت غیر فعال بودن قابلیت Read Receipts

واتس اپ یکی از محبوب ترین پیان رسان ها در جهان می باشد که قابلیت های فراونی را به کاربران خود ارائه می دهد . یکی از قابلیت های واتس اپ عدم نمایش وضعیت خوانده شدن پیام ها می باشد. در صورت غیر فعال بودن گزینه Read Receipts علامت آبی رنگ به نشانه خوانده شدن پیام برای مخاطب نمایش داده نمی شود. در ادامه با استفاده از یک باگ حریم خصوصی روشی را برای فهمیدن خوانده شدن پیام توسط مخاطب را بررسی می کنیم.

یک راه بسیار آسان برای نشان دادن خوانده شدن پیام ها توسط مخاطب وجود دارد. در واقع این ترفند از خیلی وقت پیش وجود داشته و حتی در صفحه FAQ واتس اپ نیز موجود است اما احتمال مخاطب شما به احتمال زیاد از این ترفند اطلاعی ندارد.

برای مشاهده این موضوع که دوستان شما واقعا پیام های شما را در واتس اپ خوانده اند تنها کاری که باید انجام دهید ارسال یک پیام صوتی است . در صورتی که دوستان شما پیام صوتی را پخش نمایند بلافاصله چک مارک به رنگ آبی تغییر وضعیت داده که به معنای مشاهده پیام صوتی است و به احتمال زیاد پیام های قبلی را نیز مشاهده کرده است . این ترفند بر روی آیفون ، اندروید و ویندوز فون به درستی کار می کند.

 

شایان ذکر است قابلیت Read Receipts برای چت های گروهی نمی تواند غیر فعال باشد و برای اطلاع از خوانده شدن پیام نیازی به ارسال پیام صوتی نیست و این گونه پیام ها به صورت خودکار پس از یک بار خوانده شدن به رنگ آبی تغییر وضعیت می دهند.

از طرفی دیگر این ترفند ممکن است قابلیت Read Receipts را با مشکل مواجه سازد ( که قطعا برای کاربرانی که این قابلیت را غیر فعال کرده اند ناراحت کننده می باشد)  اما از طرفی دیگر این امکان را فراهم می کند تا اطلاع یابید که کدام یک از دوستان به پیام های شما اهمیت داده و به موقع به آن پاسخ می دهد.

اطلاع از خوانده شدن پیام ها در واتس اپ حتی در صورت غیر فعال بودن قابلیت Read Receipts