تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4 توسط کوالکام معرفی شد

تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4 توسط کوالکام معرفی شد

در سال های اخیر یکی از راهکارهای کمپانی های سازنده تلفن های هوشمند برای مقابله با مشکل تمام شدن زودهنگام باتری این دستگاه ها، افزایش سرعت شارژ شدن آنها بوده است تا به نوعی بتوان تعادلی بین تخلیه سریع باتری و زمان مورد نیاز برای راه اندازی مجدد گوشی ایجاد کرد. تکنولوژی های شارژ سریع که توسط شرکت های مختلفی مانند کواکام و oppo توسعه داده شدند همگی در همین راستا فعالیت کرده اند. طبیعتا از آنجا که کوالکام یکی از اصلی ترین تولید کنندگان SoC برای گوشی های اندرویدی جهان است، تکنولوژی توسعه داده شده توسط این شرکت یعنی Quick Charge نیز اولین انتخاب تولید کنندگان تلفن هوشمند می باشد.

امروز و در مراسمی، کوالکام از نسل بعدی تکنولوژی شارژ سریع خود با نام Quick Charge 4 رونمایی کرد. به گفته کوالکام، این تکنولوژی سرعت شارژ شدن دستگاه را تا 20 درصد افزایش داده و عملکرد آن نیز از نظر مصرف انرژی به میزان 30 درصد بهینه تر شده است. همچنین پشتیبانی از USB-C و تکنولوژی جدید انتقال نیرو از طریق USB یا USB Power Delivery نیز به کمک QC 4 فراهم شده است. اما این پایان بروزرسانی های تکنولوژی QC 4 نیست. 6 سطح حفاظتی گوناگون شامل 4 سطح حافظت در زمان تولید دمای بیش از حد، یک سطح حافظت برای کنترل جریان بیش از حد و یک سطح کنترل ولتاژ بیش از حد در QC 4 به کار رفته اند تا به این ترتیب از به وجود آمدن مشکلاتی مشابه آنچه برای گلکسی نوت 7 رخ داد جلوگیری شود.

شعار کوالکام در معرفی این تکنولوژی، تامین 5 ساعت مدت زمان کارکرد گوشی تنها با 5 دقیقه شارژ بوده است که به نظر بسیار هوشمندانه و البته هیجان انگیز می رسد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بوردهای مجتمع برای استفاده از QC 4 در پایان سال 2016 در اختیار تولید کنندگان تلفن های هوشمند قرار خواهد داشت و اولین گوشی هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند نیز در اوایل سال 2017 وارد بازار می شوند.

تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4 توسط کوالکام معرفی شد

دانلود مستقیم تلگرام فارسی