آشنایی با خودروهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش سوم و پایانی)

آشنایی با خودروهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش سوم و پایانی)

در روزهای گذشته با تعدادی از برترین خودروهای کلاس Sport Utility Vehicle معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس آشنا شدیم. در ادامه و در آخرین بخش از این مجموعه، به معرفی سایر خودروهای چشمگیر این رده در LA Auto Show 2016 خواهیم پرداخت.

2017 Land Rover Discovery

لندروور دیسکاوری به سبک همه خودروهای انگلیسی دیگر، از نوعی اشرافیت در ظاهر خود برخوردار است. مدل 2017 دیسکاوری نیز با همین ظاهر لوکس در آمریکا رونمایی شده است. در این خودرو از یک شاسی یکپارچه استفاده شده که وزن آن را به میزان 1000 پوند کاهش داده است. پیشرانه 3 لیتری سوپرشارژ شده با قابلیت تولید 340 اسب بخار با آرایش V6 در قلب دیسکاوری قرار دارد و البته یک موتور توربودیزلی 3 لیتری با قابلیت تولید 254 اسب بخار نیز در دسترس خریداران خواهد بود. در هر دو نسخه از یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

2018 Volkswagen Atlas

ولکس واگن اطلس که به عنوان رقیبی برای مدل های اکسپلورر فورد، پایلوت هوندا و پس فایندر نیسان در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شده از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ شده با قابلیت تولید 238 اسب بخار قدرت استفاده می کند و یک نسخه قدرتمند تر با پیشرانه 3.6 لیتری و 280 اسب بخار قدرت نیز دیگر توسط ولکس واگن در کنار آن تولید خواهد شد. نسخه 3.6 لیتری دارای دو گزینه چهار چرخ متحرک و چرخ – جلو متحرک می باشد و به گفته کمپانی سازنده، مجموعه ای بی نظیر از تجهیزات داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.

Volvo V90 Cross Country

کراس کانتری V90 از ولوو جانشینی برای مدل کوچکتر XC70 است که در لس آنجلس معرفی شده است. ولوو دو نسخه مختلف از  V90 تولید کرده که مدل T5 از یک پیشرانه توربوشارژ شده 2 لیتری I-4 و مدل T6 از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شده و سوپرشارژ شده بهره می برد که قادر به تولید 316 اسب بخار قدرت می باشد. از جمله ویژگی های دیگر V90 می توان به سیستم چهار چرخ متحرک Haldex و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک اشاره کرد.

Jaguar I-Pace concept

و در نهایت شاهکار جگوار برای نمایشگاه خودروی لس آنجلس. I-Pace که مدل مفهومی این خودروساز بریتانیایی است از یک پیشرانه الکتریکی 90 کیلووات ساعتی استفاده می کند و قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت می باشد. به گفته جگوار باتری های لیتیومی به کار رفته در I-Pace می توانند با یک بار شارژ مسافتی نزدیک به 220 مایل را طی کنند. همچنین صفر تا صد این خودروی بسیار زیبا نیز 4 ثانیه است که در کنار ظاهر فضایی، I-Pace را به بهترین SUV معرفی شده در نمایشگاه لس آنجلس تبدیل می کند. این خودروها از سال 2018 به صورت گسترده روانه بازارهای فروش بین المللی خواهند شد.

آشنایی با خودروهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش سوم و پایانی)