آشنایی با خوردوهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش دوم)

آشنایی با خوردوهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش دوم)

شب گذشته در مقاله ای به بررسی خودروهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس پرداختیم. در همین مقاله به این نکته اشاره شد که تعداد ماشین های موجود در این نمایشگاه بسیار زیاد هستند و عملا صحبت کردن از همه آنها کاری بسیار سخت و طولانی خواهد بود. در نتیجه تصمیم بر آن شد تا در چند بخش به معرفی مهم ترین SUV های حاضر در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس بپردازیم. در ادامه با بخش دوم این خودروها آشنا خواهیم شد.

2017 Nissan Rogue: Rogue One Star Wars Limited Edition

نیسان علاوه بر مدل اختصاصی جوک، یک SUV دیگر نیز در نمایشگاه لس آنجلس دارد که البته باز هم جزو همین کلاس از ماشین ها به حساب می آید. از نظر مشخصات فنی، Rogue One تفاوتی با دیگر خودروهای این خانواده ندارد اما از نظر طراحی داخلی و جزئیات ظاهری، به صورت اختصاصی برای طرفداران سری فیلم های جنگ ستارگان ساخته شده است. از جمله این ویژگی های ظاهری می توان به لوگوی جنگ ستارگان به صورت نورانی، نورپردازی اختصاصی، رنگ مشکی ویژه برای صندلی ها، سقف پانورامیک و سیستم صوتی Bose اشاره کرد.

Mazda CX-5

زمانی که در سال 2013 کمپانی ژاپنی مزدا از کراس اوور CX-5 رونمایی کرد توانست نقدهای مثبت زیادی را به این ماشین جلب کند. اما مدل سال 2017 از لحاظ ظاهری یک اثر هنری فوق العاده زیبا به حساب می آید. در این خودرو از تکنولوژی کنترل G-Vectoring استفاده شده و سه نسخه مختلف با پیشرانه های 2، 2.2 و 2.4 لیتری که همگی به صورت I-4 و دیزلی هستند نیز تولید شده اند.

2018 Alfa Romeo Stelvio

با شنیدن نام آلفا رومئو به یاد خودروهای کوچک و اسپورت خواهید افتاد اما SUV این کمپانی با نام Stelvio از نظر ظاهری هیچ چیزی از سایر SUV های زیبای جهان کمتر ندارد. در این خودرو از موتور 2 لیتری توربو شارژ شده I-4 با قابلیت تولید 280 اسب بخار قدرت در مدل پایه و یک موتور 2.9 لیتری با آرایش V6 با دو توربو و تولید 5.9 اسب بخار قدرت استفاده شده است. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک از دیگر ویژگی های Stelvio هستند.

Ford EcoSport

مدل EcoSport کمپانی فورد از سال 2003 در بازارهای بین المللی موجود بوده است. در مدل سال 2018 قرار است از یک پیشرانه 1 لیتری EcoBoost استفاده شود و همچنین یک نسخه دیگر با موتور 2 لیتری I-4 نیز در دسترس خریداران خواهد بود. در مدل 2 لیتری، سیستم چهارچرخ متحرک به کار گرفته شده و هر دو نسخه هم دارای جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک می باشند.

Toyota C-HR

تویوتا هم دیگر شرکتی است که شاید نام آن چندان با SUV ها همخوانی نداشته باشد اما مدل C-HR در نمایشگاه خودروی لس آنجلس توانست چشم های زیادی را به خود خیره کند. قدرت این ماشین از یک موتور 2 لیتری I-4 به میزان 144 اسب بخار تولید می شود که تمام آن به چرخ های عقب منتقل خواهند شد. C-HR بر اساس پلتفرم TNGA تویوتا ساخته شده و ظاهر آن حس اسپورت بودن این SUV زیبا را به بیننده منتقل می کند.

فردا با آخرین بخش از معرفی خودروهای SUV نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس این مقاله را به پایان خواهیم رساند.

آشنایی با خوردوهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش دوم)