مشکل تلویزیون های OLED با کنسول های بازی

مشکل تلویزیون های OLED با کنسول های بازی

کنسول های جدید دو کمپانی مایکروسافت و سونی (PlayStation 4 و Xbox One) از فناوری High Dynamic Range به اختصار HDR پشتیبانی می کنند. فناوری HDR در کنار دقت 4K/UHD و صدای دالبی و یا حتی استریو، نیازمند یک پهنای باند بسیار زیاد و سریع هستند. به همین مشکلات سازگاری این کنسول و بازی های HDR با تلویزیون های جدید به وجود آمده است که در نخستین اقدام، کاربران تلویزیون های OLED ال جی را به حل این معضل دعوت کرده اند. این سازگاری در تاخیر ورودی HDR به وجود آمده است. پیشتر می دانستیم که تلویزیون ها به دلیل سرعت پایین در Input Log همواره یک پله عقب تر از مانیتورها قرار گرفته اند. نرخ فرکانسی هر پنل ها در مانیتور و تلویزیون ها تقریبا یکسان است و مشکل اصلی هم اینک در تاخیر ورودی است.

این مسئله ربطی به تاری و یا لرزش تصاویر ندارد. تاخیر ورودی در برنامه های تلویزیونی و یا حتی پخش کننده های دیجیتال، گیرنده های ماهواره ای و… نیز وجود دارد اما تاثیر آنها دیده نمی شود. به همین علت صاحبان تلویزیون های OLED یک داخواست را تقدیم کمپانی LG کرده اند. تاخیر ورودی HDR در این تلویزیون ها بین 60 الی 70 میلی ثانیه است که به واقع رقم بالایی محسوب می شود. صاحبان این تلویزیون ها که هزاران دلار را بابت خرید تلویزیون های OLED صرف کرده اند، پیشنهاد یک بروزرسانی نرم افزاری را به این کمپانی داده اند. هر چند که این تنها یک پیشنهاد غیر فنی-تخصصی است و به طبع امکان رد آن وجود دارد.

دو کمپانی سونی و سامسونگ نیز پیش دستی کرده و به وسیله بروزرسانی های نرم افزاری، تلویزیون ها را برای استفاده ی کنسول و بازی های HDR آماده کرده اند. اکثر تلویزیون های سامسونگ به قابلیتی تحت عنوان Game مجهز شده اند که پس از فعا سازی آن، تاخیر ورودی به حداقل رسیده و بازی را لذت بخش می کند. با این حال بروزرسانی جدید سامسونگ این زمان تاخیر را بسیار کاهش داده است. از سوی دیگر برخی از تولید کنندگان تلویزیون از دست سونی و مایکروسافت گلایه مند هستند؛ چرا که این کنسول ها بسیار سریع معرفی شده و تولید کنندگان تلویزیون از وجود آنها بدون اطلاع بودند. در نتیجه آماده کردن خود برای این منظور کار آسانی نخواهد بود. در صورتی که شما نیز از دارندگان کنسول های بازی نسل هشتم هستید و یا قصد خرید مدل های جدید به همراه بازی های HDR را دارید، شاید لازم باشد برای خرید یک تلویزیون OLED دست نگه دارید و در صورتی که از یک OLED برای این منظور استفاده می کنید، به فکر جایگزین کردن آن باشید!

مشکل تلویزیون های OLED با کنسول های بازی

دانلود زاپیا برای کامپیوتر