یک حرفه ای بدون مرز برای بازی خورها از AOC

یک حرفه ای بدون مرز برای بازی خورها از AOC

کمپانی AOC که در بازار ایران نیز برندی شناخته شده است، دومین مانیتور گیمینگ خود در عرض 1 ماه را معرفی کرد. این مانیتور که  AGON AG251FZ نام دارد، عضوی دیگر از سری محصولات آگون است که ظاهری دقیقا به مشابه برادران خود دارد.

این مانیتور 25 اینچی به یگ پنل TN با پشتیبانی از دقت FHD مجهز شده است. استفاده از پنل های TN در مانیتورهای گیمینگ امری عادی است چرا که زمان پاسخ به فرکانس آنها (Respond Time) پایین تر از پنل های IPS است. زمان پاسخ به فرکانس در این مانیتور نیز تنها 1 میلی ثانیه است اما به خاطر داشته باشید که این مانیتورها گزینه ی مناسبی برای طراح و عکاسان نخواهد بود. این پنل قادر به نمایش 16.8 میلیون رنگ است. نسبت کنتراست آن نیز 1:1000 عنوان شده است. زاویه دید پنل 160/170 درجه است. یکی از نکات جالب توجه در این مانیتور، نرخ فرکانسی پنل است؛ AG251FZ می تواند فرکانس 240 هرتز را ارائه نمائید و در این راه از فناوری AMD FreeSync نیز پشتیبانی می کند. کمینه فرکانس آن به 48 هرتز می رسد و در حداکثر نیاز می توان به فرکانس 240 هرتز دست پیدا کرد. در عین حال ویژگی دیگر آن شدت نور پنل است که می تواند به 400 نیت دست یابد. به طور معمول مانیتورهای گیمینگ بین 250 الی 350 نیت را پوشش می دهند.

علاوه بر پورت های HDMI 2.0 و  DisplayPort 1.2، یک رابط VGA و 4 پورت USB 3.0 نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی از دلایل تکرار این طراحی در بسیاری از مانیتورهای AOC AGON در ارگونومیک کم نظیر پایه نهفته است. پایه این مانیتور را می توان در چند جهت مختلف و از حداقل 5 الی  25 درجه تغییر داد. مانیتور AGON AG251FZ در ماه ژانویه سال 2017 و با قیمت 560 دلار روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

یک حرفه ای بدون مرز برای بازی خورها از AOC